Strefa Przedszkolaka - Ramowy rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
W/G NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Ramowy rozkład dnia uwzględnia wymagania zdrowotne, higieniczne i jest dostosowany do potrzeb dzieci wynikających z ich rozwoju, warunków życiowych, wieku i założeń programowych przedszkola. Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza powinna być organizowana odpowiednio do potrzeb dzieci i prowadzona na podstawie przyjętego programu wychowania przedszkolnego dostosowanego do nowej podstawy programowej. Według nowej postawy programowej podstawowymi formami organizacyjnymi zajęć w przedszkolu są: zabawy dowolne dzieci oraz zabawy/ruch na świeżym powietrzu. Dzieci uczestniczą także w zajęciach dodatkowych, organizowanych na terenie przedszkola. Ramowy rozkład dnia w przedszkolu przedstawia integrację treści wychowawczo- dydaktycznych, jakie przedszkole oferuje dzieciom.
W nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego jest zapis, że pobyt dzieci w przedszkolu podzielony został na pięć części:
- co najmniej jedna piąta pobytu dziecka w przedszkolu powinna być przeznaczona na dowolną zabawę dziecka (dzieci mogą bawić się w dowolny sposób, przy dyskretnym udziale nauczyciela),
- co najmniej jedną piątą dzieci powinny spędzać w ruchu, np. w ogrodzie, na boisku, w parku (mogą być organizowane zajęcia sportowe, gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace ogrodnicze i porządkowe),
- jedna piątą można przeznaczyć na zajęcia dydaktyczne,
- pozostałe dwie piąte pobytu dziecka w przedszkolu nauczyciel może zagospodarować dowolnie (np: czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne).
PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO W NASZYM PRZEDSZKOLU REALIZOWANA JEST W GODZINACH OD 8.00 DO 13.30.
6.30 – 8.00 |
|
8.00 – 8.45 |
|
8.45 – 9.15 |
|
9.15 – 10.00 |
Zajęcia edukacyjne w sali lub na powietrzu prowadzone w/g planów miesięcznych opracowanych przez nauczycielki dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową - uwzględniające podział na grupy wiekowe w/g 4 obszarów edukacyjnych: I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole: II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole III. Społeczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole: IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:
|
10.00 – 11.00 |
Przygotowania do wyjścia na dwór:
|
11.00– 11.45 |
Powrót z dworu, czynności samoobsługowe w szatni. Przygotowanie dzieci do obiadu:
Obiad:
|
11.45 – 12.15 |
|
12.15 – 13.00 |
|
13.00 – 13.30 |
Przygotowanie dzieci do podwieczorku:
Podwieczorek:
|
13.30 – 16.30 |
Realizacja propozycji dzieci i nauczycielki:
|