Koła zainteresowań

Kodowanie na dywanie  

Cele :

- Świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzenie elementów kodowania i robotyki do zajęć na etapie wczesnoszkolnym,

- Nauka przez zabawę i doświadczanie (odejście od transmisyjnego przekazywania wiedzy i pracy statycznej przy stolikach), uwzględniająca nurt STEAM,

- Propagowanie inicjatywy CodeWeek,

- Zwrócenie uwagi na higienę cyfrową i bezpieczne korzystanie z sieci

 

Koło kulinarne 

Zajęcia, które sprzyjają stymulowaniu aktywności poznawczej i twórczej uczniów oraz właściwe ukierunkowanie ciekawości uczniów, doskonalenie umiejętności manualnych i poznawczych, stymulowanie rozwoju ogólnotechnicznego, pomoc w samorealizacji i wykorzystaniu czasu wolnego.:

Cele:

1. Kształtowanie praktycznych umiejętności kulinarnych.

2. Pogłębianie i utrwalanie wiedzy już zdobytej na zajęciach technicznych.

3. Rozwijanie umiejętności wzajemnej pomocy i współpracy w grupie.

5. Kształtowanie uzdolnień manualnych.

6. Wdrażanie do korzystania ze źródeł informacji, instrukcji wykonania, rozumienia i zastosowania jej w praktyce.

7. Poznanie zasad prawidłowego odżywiania się.

8. Doskonalenie umiejętności bezpiecznego posługiwania się sprzętem AGD, który ułatwia pracę w kuchni.

9. Kształtowanie postawy bezpiecznego posługiwania się narzędziami typu: nóż, łyżka i widelec.

10. Doskonalenie umiejętności samodzielnego przygotowywania prostych potraw.

11. Nabywanie umiejętności korzystania z przepisów kulinarnych i czasopism fachowych.

12. Doskonalenie umiejętności nakrywania do stołu, ozdabiania go, a także kulturalnego zachowywania się przy nim.

13. Czerpanie radości ze wspólnego przygotowywania posiłków i prac twórczych (technicznych).

 

Koło plastyczne 

Cele:

Rozwijanie twórczej inicjatywy dziecka, a przede wszystkim wiary we własne siły, poznanie różnych technik plastycznych, rozwijanie wyobraźni, doskonalenie zdolności manualnych dzieci, odkrywanie przyjemności tworzenia, cieszenie się uzyskanym efektem. Opis zdjęć: Warsztaty plastyczne to nie lada frajda! Czas przeznaczamy na tworzenie czegoś... co potem cieszy nasze oczy, a przy tym ciekawie spędzamy czas. 😊

 

Szkolna Schola

W naszej szkole działa Schola czyli chórek, który skupia wokół siebie osoby, które lubią wyrażać siebie poprzez muzykę i taniec. Oprócz talentu śpiewu uczniowie poznają tajniki gry na gitarze i nie tylko. Zapraszamy tych, którzy czerpią radość z muzyki.

CELE :

1.    Kształtowanie głosu uczniów i umiejętności posługiwania się nim.
2.    Kształtowanie słuchu muzycznego oraz rozwijanie wrażliwości intonacyjno-emisyjnej.
3.    Wyposażenie uczniów w podstawowe wiadomości i umiejętności w zakresie śpiewu.
4.    Wyrabianie umiejętności artystycznego wykonywania pieśni chóralnej i kształcenie umiejętności nadawania pieśni indywidualnego wyrazu interpretacyjnego.
5.    Wdrażanie uczniów do aktywności twórczej i kulturalnego wykorzystywania czasu wolnego

 

Koło archeologiczne

Szkolne Koło Archeologiczne pomaga uczniom rozwijać swoje pasje i umiejętności. Głównym celem zajeć jest promocja  archeologii, wzajemne wsparcie, dbanie o dobre imię i poszanowanie nauki oraz budowanie społeczności miłośników archeologii.

Koło szachowe

Gra w szachy jest trudna ale pasjonująca. 64 pola. 16 figur białych i tyle samo czarnych. Są bierki. Jest król i królowa (zwana też hetmanem), dwa gońce, dwa konie, dwie wieże i osiem pionów w jednym kolorze. Należy zaszachować przeciwnego króla, czyli uniemożliwić mu ruch. Kiedy szachów uczy się dziecko – czasem dajemy mu wygrywać. To utarty, odwieczny sposób motywowania. Jednakże przychodzi chwila, gdy dziecko domyśla się, że dostaje fory. Jeśli jest ambitne i zainteresowane grą będzie się domagać gry fair play. Sprzeciwi się okazywaniu mu szczególnych względów, chce wygrywać, oceniając i przewidując tysiące kombinacji. Właśnie tacy są uczniowie, którzy należą do Szkolnego Koła Szachowego.