Koła zainteresowań
Kodowanie na dywanie
Cele :
- Świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzenie elementów kodowania i robotyki do zajęć na etapie wczesnoszkolnym,
- Nauka przez zabawę i doświadczanie (odejście od transmisyjnego przekazywania wiedzy i pracy statycznej przy stolikach), uwzględniająca nurt STEAM,
- Propagowanie inicjatywy CodeWeek,
- Zwrócenie uwagi na higienę cyfrową i bezpieczne korzystanie z sieci
Koło kulinarne
Zajęcia, które sprzyjają stymulowaniu aktywności poznawczej i twórczej uczniów oraz właściwe ukierunkowanie ciekawości uczniów, doskonalenie umiejętności manualnych i poznawczych, stymulowanie rozwoju ogólnotechnicznego, pomoc w samorealizacji i wykorzystaniu czasu wolnego.:
Cele:
1. Kształtowanie praktycznych umiejętności kulinarnych.
2. Pogłębianie i utrwalanie wiedzy już zdobytej na zajęciach technicznych.
3. Rozwijanie umiejętności wzajemnej pomocy i współpracy w grupie.
5. Kształtowanie uzdolnień manualnych.
6. Wdrażanie do korzystania ze źródeł informacji, instrukcji wykonania, rozumienia i zastosowania jej w praktyce.
7. Poznanie zasad prawidłowego odżywiania się.
8. Doskonalenie umiejętności bezpiecznego posługiwania się sprzętem AGD, który ułatwia pracę w kuchni.
9. Kształtowanie postawy bezpiecznego posługiwania się narzędziami typu: nóż, łyżka i widelec.
10. Doskonalenie umiejętności samodzielnego przygotowywania prostych potraw.
11. Nabywanie umiejętności korzystania z przepisów kulinarnych i czasopism fachowych.
12. Doskonalenie umiejętności nakrywania do stołu, ozdabiania go, a także kulturalnego zachowywania się przy nim.
13. Czerpanie radości ze wspólnego przygotowywania posiłków i prac twórczych (technicznych).
Koło plastyczne
Cele:
Rozwijanie twórczej inicjatywy dziecka, a przede wszystkim wiary we własne siły, poznanie różnych technik plastycznych, rozwijanie wyobraźni, doskonalenie zdolności manualnych dzieci, odkrywanie przyjemności tworzenia, cieszenie się uzyskanym efektem. Opis zdjęć: Warsztaty plastyczne to nie lada frajda! Czas przeznaczamy na tworzenie czegoś... co potem cieszy nasze oczy, a przy tym ciekawie spędzamy czas. 😊
Szkolna Schola
W naszej szkole działa Schola czyli chórek, który skupia wokół siebie osoby, które lubią wyrażać siebie poprzez muzykę i taniec. Oprócz talentu śpiewu uczniowie poznają tajniki gry na gitarze i nie tylko. Zapraszamy tych, którzy czerpią radość z muzyki.
CELE :
1. Kształtowanie głosu uczniów i umiejętności posługiwania się nim.
2. Kształtowanie słuchu muzycznego oraz rozwijanie wrażliwości intonacyjno-emisyjnej.
3. Wyposażenie uczniów w podstawowe wiadomości i umiejętności w zakresie śpiewu.
4. Wyrabianie umiejętności artystycznego wykonywania pieśni chóralnej i kształcenie umiejętności nadawania pieśni indywidualnego wyrazu interpretacyjnego.
5. Wdrażanie uczniów do aktywności twórczej i kulturalnego wykorzystywania czasu wolnego
Koło archeologiczne
Szkolne Koło Archeologiczne pomaga uczniom rozwijać swoje pasje i umiejętności. Głównym celem zajeć jest promocja archeologii, wzajemne wsparcie, dbanie o dobre imię i poszanowanie nauki oraz budowanie społeczności miłośników archeologii.
Koło szachowe
Gra w szachy jest trudna ale pasjonująca. 64 pola. 16 figur białych i tyle samo czarnych. Są bierki. Jest król i królowa (zwana też hetmanem), dwa gońce, dwa konie, dwie wieże i osiem pionów w jednym kolorze. Należy zaszachować przeciwnego króla, czyli uniemożliwić mu ruch. Kiedy szachów uczy się dziecko – czasem dajemy mu wygrywać. To utarty, odwieczny sposób motywowania. Jednakże przychodzi chwila, gdy dziecko domyśla się, że dostaje fory. Jeśli jest ambitne i zainteresowane grą będzie się domagać gry fair play. Sprzeciwi się okazywaniu mu szczególnych względów, chce wygrywać, oceniając i przewidując tysiące kombinacji. Właśnie tacy są uczniowie, którzy należą do Szkolnego Koła Szachowego.