Rekrutacja
REKRUTACJA DO KLAS I SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
NA ROK SZKOLNY 2025/2026
Szanowni Państwo.
Rekrutacja do klas pierwszych szkół podstawowych oraz Sportowej Szkoły Podstawowej nr 3 w Zespole Szkół i Placówek Sportowych z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego, prowadzonych przez Gminę Miasto Elbląg na rok szkolny 2025/2026 odbywa się na zasadach określonych w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 737 ze zm.).
Zgodnie z ustawą do klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej przyjmuje się:
- na podstawie zgłoszenia rodziców - dzieci zamieszkałe w obwodzie danej szkoły oraz w dalszej kolejności
- na wniosek rodziców - dzieci zamieszkałe poza obwodem danej szkoły, pod warunkiem, że szkoła dysponuje wolnymi miejscami.
Rekrutacja zostanie przeprowadzona z wykorzystaniem elektronicznej platformy edukacyjnej www.eped.pl.
Dzięki wykorzystaniu systemu kandydat posługuje się wyłącznie jednym podaniem, bez względu na liczbę szkół, które wybrał (jest możliwość wyboru 3 szkół) i kontaktuje się wyłącznie z jedną szkołą (szkołą pierwszego wyboru). Wypełnienie wniosku lub deklaracji bez wydrukowania, podpisania i dostarczenia do szkoły nie jest zgłoszeniem – taki kandydat nie bierze udziału w procesie rekrutacji na nowy rok szkolny. Zgłoszenie będzie uznane za terminowe pod warunkiem dostarczenia do wybranej szkoły (w godzinach jej pracy) wydruku wypełnionego elektronicznie wniosku lub deklaracji. Rodzice, którzy nie mogą wypełnić wniosku/deklaracji w systemie elektronicznym np. z powodu braku komputera, dostępu do Internetu mogą złożyć wniosek/deklarację w sposób tradycyjny (pobrać druk w szkole, wypełnić i złożyć do szkoły pierwszego wyboru).
Ustalone zasady przyjmowania dzieci są jednolite we wszystkich szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasto Elbląg.
Poniżej publikujemy zgodnie z art. 154 ust. 3 oraz ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 737 ze zm.) kryteria brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym wraz z dokumentami niezbędnymi do potwierdzenia ich spełnienia i liczbą punktów możliwą do uzyskania oraz terminy postępowania rekrutacyjnego i uzupełniającego.
Kryteria naboru
L.p. |
Kryterium |
liczba punktów |
1. |
kandydat jest mieszkańcem Gminy Miasta Elbląg |
20 |
2. |
kandydat nie jest mieszkańcem Gminy Miasta Elbląg |
8 |
3. |
rodzeństwo kandydata obecnie uczęszcza do szkoły lub będzie uczęszczało w roku szkolnym, na który prowadzona jest rekrutacja |
4 |
4. |
wielodzietność rodziny kandydata |
3 |
5. |
miejsce pracy jednego z rodziców/prawnych opiekunów kandydata znajduje się w obwodzie szkoły |
2 |
6. |
kandydat, którego krewni lub osoby pomagające w sprawowaniu opieki mieszkają w obwodzie szkoły |
2 |
Dokumentami niezbędnymi do potwierdzenia powyższych kryteriów są oświadczenia dostępne
w formie elektronicznej na stronie www.eped.pl oraz w szkołach.
prowadzonych przez Gminę Miasto Elbląg na rok szk. 2025/2026
Rodzaj czynności |
Termin |
Termin w postępowaniu uzupełniającym |
|
1. |
Podanie liczby wolnych miejsc w klasach I |
3.03.2025 r. godz.14:00 |
5.05.2025r. |
2. |
Wypełnianie na stronie internetowej zgłoszeń (w przypadku dzieci z obwodu szkoły), wydruk i składanie zgłoszeń wraz z załącznikiem |
4.03.2025 r. |
06.05.2025 r. |
|
Wypełnianie na stronie internetowej wniosków (w przypadku dzieci spoza obwodu szkoły), wydruk i składanie wniosków wraz z załącznikami w siedzibie szkoły podstawowej I wyboru |
4.03.2025 r. |
06.05.2025 r. |
3. |
Potwierdzenie złożenia wniosku przez dyrektora szkoły podstawowej I wyboru |
4.03. - 21.03.2025 r. |
6.05.- 9.05.2025 r. |
SYMULACJA |
24-26.03.2025 r. |
12-14.05.2025 r. |
|
4. |
Praca komisji kwalifikacyjnej szkoły podstawowej – weryfikacja zgłoszeń/wniosków i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata kryteriów |
27 -31.03.2025 r. |
15-16.05.2025 r. |
5. |
Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych |
1.04.2025 r. |
19.05.2025 r. |
6. |
Praca komisji kwalifikacyjnej szkoły podstawowej |
2-3.04.2025 r. |
20.05.2025 r. |
7. |
Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych |
4.04.2025 r. o godz. 14.00 |
21.05.2025 r. o godz. 14.00 |
8. |
Składanie wniosków o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia |
do 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych |
|
9. |
Przygotowanie i wydanie uzasadnienia odmowy przyjęcia |
do 3 dni od daty złożenia wniosku |
|
10. |
Złożenie do dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia |
do 3 dni od terminu otrzymania pisemnego uzasadnienia odmowy przyjęcia |
|
11. |
Rozpatrzenie przez dyrektora odwołania |
do 3 dni od dnia złożenia do dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej |
|
12. |
Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły podstawowej służy skarga do Sądu Administracyjnego |
Rekrutacja odbędzie się elektronicznie z wykorzystaniem systemu elektronicznego www.eped.pl